مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 09:352023-09-13پزشكي

شناسایی 200 بیماری مرتبط با سلامت غذا در دنیا


رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت پایش مداوم سلامت محصولات کشاورزی، گفت: در همین راستا طرح «PMS» نیز دنبال می شود که از محصولات کشاورزی موجود در بازار هم نمونه برداری می شود و این اقلام از نظر فلزات سنگین و باقی مانده سموم و آفات کشاورزی پایش و بررسی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سیدحیدر محمدی در گفت وگو با ایسنا، درخصوص پایش سلامت اقلام غذایی، گفت: در این زمینه کل محصولاتی که به کشور وارد می شوند بررسی و پایش می شوند و درعین حال محصولاتی هم که صادرات دارند باید از ما گواهی دریافت کنند.

  وی افزود: به جز این ها که در مبادی ورودی و خروجی کشور انجام می شوند، هر محصولی که قرار باشد پروانه بگیرد باید کل آزمایشات لازم بر آن انجام شود.

در عین حال طرح PMS نیز دنبال می شود که از محصولات کشاورزی موجود در بازار نیز نمونه برداری می شود و اقلام غذایی که وارد بازار شده اند نیز از نظر فلزات سنگین و باقی مانده سموم و آفات کشاورزی پایش و بررسی می شوند.

او تاکید کرد: هر سال لیست اقلامی که باید تحت نظارت قرار گیرند، اعلام می شود و برخی اقلام نیز همیشه در لیست قرار دارند به عنوان مثال پسته از جمله اقلامی است که همواره بررسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداردهای بررسی محصولات مصرفی داخل کشور و محصولات صادراتی یکسان است، گفت: البته اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 200 بیماری مرتبط با سلامت غذا در دنیا

شناسایی 200 بیماری مرتبط با سلامت غذا در دنیا