مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-12بين الملل

آمادگی چین برای همکاری های بیشتر به منظور مقابله با گرد و غبار در ایران


دولت چین در نظر دارد که یک مرکز چندملیتی را برای اجرای پروژه های مقابله با گرد و غبار با مشارکت کشورهای عربی منطقه خاورمیانه راه اندازی کند.

- رییس آکادمی ملی جنگلداری چین گفت: دولت چین در نظر دارد که یک مرکز چندملیتی را برای اجرای پروژه های مقابله با گرد و غبار با مشارکت کشورهای عربی منطقه خاورمیانه راه اندازی کند.

امیدواریم بعد از تشکیل این مرکز، بتوانیم با دولت جمهوری اسلامی ایران نیز همکاری های نزدیک تری در زمینه مقابله با گرد و غبار داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سون تائو در حاشیه اجلاس بین المللی مقابله با توفان های ماسه و گرد و غبار درباره مهمترین اقدامات انجام شده در کشور چین برای مقابله با بیابان زایی توضیح داد: طرح دیوار سبز بزرگ بزرگترین برنامه جنگلکاری اجراشده توسط بشر در جهان است که از 45 سال قبل یعنی سال 1978 آغاز شده است و در مناطق بیابانی شمال کشور چین اجرا می شود.

وی افزود: این برنامه تا سال 2050 ادامه دارد و با اجرای آن، سطح پوشش جنگلی شمال چین از پنج درصد به 15 درصد افزایش خواهد یافت.

این برنامه به صورت مستقیم توسط شی جین پینگ - رییس جمهوری چین - حمایت می شود و در 6 ژوئن (16 خرداد) امسال، جلسه ای با حضور او به منظور اصلاح برنامه ها و ارتقای سطح منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی چین برای همکاری های بیشتر به منظور مقابله با گرد و غبار در ایران

آمادگی چین برای همکاری های بیشتر به منظور مقابله با گرد و غبار در ایران