مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 16:302023-09-18سياسي

ساخت «رایانه کوانتومی» و «ساعت اتمی» حمایت می شود


علی اسفندیار، دبیر ستاد توسعه فناوری­ های اپتیک و کوانتوم از حمایت از طرح ها و پایان نامه های فناورانه در خصوص نیازهای روز کشور در زمینه کوانتوم و اپتیک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، نشست پژوهشگران و متخصصان فعال حوزه علوم و فناوری های کوانتوم توسط ستاد توسعه فناوری­ های اپتیک و کوانتوم و با همکاری مرکز توسعه فناوری­ های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با محوریت معرفی فعالیت­ ها و حمایت­ های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش­ بنیان ریاست جمهوری، بحث، تبادل نظر و هم فکری با متخصصین حوزه فناوری های کوانتومی و ارائه فعالیت های انجام شده ستاد اپتیک و کوانتوم برگزار شد، شقایق حق جوی جوانمرد، رییس مرکز فناوری های راهبردی معاونت در سخنانی کوتاه با تاکید بر حمایت ویژه معاونت علمی از توسعه فناوری های کوانتوم در کشور گفت: دانش کوانتوم نه تنها فرصت های تازه ای ایجاد می کند بلکه می تواند، اساسا زمین بازی را هم تغییر دهد.

بر این اساس معاونت علمی آمادگی دارد از فعالیت ها و طرح های پژوهشی این حوزه که پیشران اصلی آنها در کشور، دانشگاهیان هستند حمایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت «رایانه کوانتومی» و «ساعت اتمی» حمایت می شود

ساخت «رایانه کوانتومی» و «ساعت اتمی» حمایت می شود