مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-09سياسي

اخطار به خریداران زمین و ملک در استان یزد


مهدی اقبال، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس، با بیان این که اسناد عادی و قولنامه ای زمینه ساز فساد و پولشویی و تشکیل پرونده های متعدد در محاکم قضایی است، اظهار کرد: تنها راه تحقق فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در سلب اعتبار اسناد عادی اموال غیرمنقول و اجرای کامل قانون حدنگاری، تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی و پرهیز مردم از معامله با اسناد عادی و قولنامه ای حتی با وکالت رسمی است.

وی نسبت به مشکلات متعدد برای مالکینی که جهت امور ثبتی املاک خود به دلالان ثبتی وکالت می دهند هشدار داد و افزود: برای جلوگیری از این مشکلات و با توجه به مکانیزه بودن فعالیت ها و سهولت در انجام عملیات ثبتی، بهتر است مالکان، خودشان برای انجام امور ثبتی اقدام کنند.

عضو شورای قضایی استان یزد با اشاره به دریافت هزینه های هنگفت توسط دلالان ثبتی از مردم و ایجاد فساد اداری توسط این افراد، گفت: مالکان باید بدانند امکان سوء استفاده های متعدد از وکالتنامه هایی که به دلالان می دهند وجود دارد از این رو باید به سمت استفاده از سند رسمی روی آورند.

اقبال تصریح کرد: متاسفانه حجم بسیار بالایی از پرونده های قضایی مطروحه در مراجع قضایی و شورای حل اختلاف ناشی از اختلافات متعاملین در قراردادهای عادی و استفاده از قولنامه ها، اسناد عادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخطار به خریداران زمین و ملک در استان یزد

اخطار به خریداران زمین و ملک در استان یزد