مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-02بين الملل

صدها هزار افغان متحد با آمریکا، هم چنان معطل هستند


وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد، بیش از 840 هزار نفر از افغان های پشتیبان نیروهای آمریکایی در زمان اشغال کشورشان که برای استفاده از برنامه اسکان مجدد درخواست داده اند، - وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد، بیش از 840 هزار نفر از افغان های پشتیبان نیروهای آمریکایی در زمان اشغال کشورشان که برای استفاده از برنامه اسکان مجدد درخواست داده اند، هنوز در وضعیت انتظار به سر می برند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش اخیر خود چالشهای برنامه اسکان مجددی که دولت واشنگتن با هدف کمک به افغان های پشتیبان خود در زمان اشغالگری و جنگ دو دهه ای آمریکا در افغانستان به اجرا در آورد، بررسی کرد.

این نهاد در این گزارش ابتدا به گامهای اتخاذ شده از سوی این وزارتخانه برای ارتقای روند پردازش روادید مهاجرتی ویژه برای این افغانهای پشتیبان آمریکا پرداخت اما در ادامه نتیجه گرفت که با گذشت دو سال از خروج آمریکا و بازگشت مجدد طالبان به قدرت، چالشهای این برنامه همچنان پا بر جا هستند.

واشنگتن نخستین بار در سال 2009 این برنامه اسکان مجدد را با هدف کمک به افغانهایی که در زمان اشغال افغانستان به آمریکایی ها کمک کردند و به خاطر آن با ریسکهای چشمگیر مواجه شدند، به اجرا در آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدها هزار افغان متحد با آمریکا، هم چنان معطل هستند

صدها هزار افغان متحد با آمریکا، هم چنان معطل هستند