مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 14:152023-09-18اقتصادي

کتابخانه ای که کسب و کار یک روستا را رونق بخشید


کتابخانه عمومی روستای ویان در شهرستان کبودراهنگ که کم آبی امان آن را بریده؛ کسب و کار اهالی را رونق بخشیده و به بانوان بی سرپرست یاری رسانده که خود را از حمایت های دیگران نجات بخشند.

- خبرگزاری فارس-همدان، علی پنبه ای: از زمانی که آب دیگر کفاف کشاورزی نداد، همت شان آنقدر بالا بود که به مهاجرت و شهرنشینی فکر نکنند؛ عرق خانه و کاشانه و توکل به خدا به همه چیز چربید تا بالاخره طایر قدس هم مددی کرد و راهنمایشان شد.

اگر در کشاورزی به رویشان بسته شد، دروازه تولید پوشاک را گشودند و نامی برای خود در استان و کشور دست و پا کردند چنان که حاصل نخ و سوزن آنها در معتبرترین فروشگاه های پوشاک کشور یافت می شود.

البته که پیمودن این راه چندان ساده نبود، فراز و فرودهای خاص خود را داشت، دنیا چنان پیچیده شده که راه های جدید لازمه هر کسب و کاری است.

به همین منظور یگانه کتابخانه عمومی روستا وارد عمل می شود تا نقش خود را در تسهیل کسب و کارهای محلی ایفا کند، نقشی که عمر چندانی از تعریف آن برای کتابخانه های عمومی در دنیا نمی گذرد به طوری که دیگر کتابخانه ها محلی برای مطالعه یا امانت کتاب نیست، بلکه کتابداران مشاورانی هستند که اطلاعات و دانش لازم برای هر فعالیتی را فراهم می کنند تا آن کار پا بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه ای که کسب و کار یک روستا را رونق بخشید

کتابخانه ای که کسب و کار یک روستا را رونق بخشید