مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 09:002023-09-09اقتصادي

تقریبا تمام مساحت استان کرمان به عنوان محدوده معدنی ثبت شده است


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بیش از 160 هزار کیلومتر مربع از 180 هزار کیلومتر مساحت استان به عنوان محدوده های معدنی ثبت شده اما کاری روی آن انجام نمی شود.

- ایسنا/کرمان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بیش از 160 هزار کیلومتر مربع از 180 هزار کیلومتر مساحت استان به عنوان محدوده های معدنی ثبت شده اما کاری روی آن انجام نمی شود.

مهدی حسینی نژاد صبح امروز 18 شهریورماه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی موانع معدن کاری مدرن در استان اظهار کرد: بیش از 30 درصد ارزش تولید مواد معدنی کشور مربوط به استان کرمان است و می تواند خیلی بیش از این باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار از 56 درصد سهم صنعت، معدن و تجارت در GDP، 31 درصد مربوط به معدن است، افزود: 527 پروانه اکتشاف فعال در استان کرمان داریم که 2800 کیلومتر مربع از مساحت استان را اشغال کرده و 490 پروانه بهره برداری با 4600 کیلومتر مساحت داریم و در مجموع حدود چهار درصد مساحت استان در این حوزه فعال است.

حسینی نژاد ادامه داد: اما واقعیت این است بیش از 160 هزار کیلومتر مربع از 180 هزار کیلومتر مساحت استان پر است و محدوده ها توسط افرادی ثبت شده اما کاری روی آن انجام نمی شود و تقریبا کل مساحت استان بلوکه شده که باید برای این وضعیت کاری انجام و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقریبا تمام مساحت استان کرمان به عنوان محدوده معدنی ثبت شده است

تقریبا تمام مساحت استان کرمان به عنوان محدوده معدنی ثبت شده است