مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 09:002023-09-07بين الملل

علی بونگو می تواند به خارج سفر کند


رییس جمهور موقت گابن اعلام کرد که رییس جمهور برکنارشده گابن می تواند آزادانه به هر جایی که بخواهد سفر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ژنرال بریس اولیگی نگوما، رییس جمهور دوره انتقالی گابن از طریق بیانیه ای که در تلویزیون دولتی این کشور پخش شد اعلام کرد که علی بونگو اوندیمبا، رییس جمهور مخلوع گابن در آمد و شد آزاد است و اگر بخواهد می تواند به خارج از کشور سفر کند.

ژنرال نگوما در این بیانیه تاکید کرد: با توجه به اوضاع جسمی علی بونگو اوندیمبا، وی از آزادی در رفت وآمد برخوردار است و می تواند برای انجام معاینات پزشکی به خارج از گابن سفر کند.

از سوی دیگر نگوما با عبدو آباری، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در آفریقای مرکزی و فوستین آرکانج توادیرا رییس جمهور آفریقای مرکزی و نماینده گروه اکواس در تسهیل فرآیند سیاسی در گابن نیز دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است چهارشنبه گذشته گروهی از نظامیان ارتش گابن با حضور در تلویزیون ملی این کشور اعلام کردند که نتیجه اعلامی انتخابات ریاست جمهوری این کشور باطل و تمام نهادهای دولتی منحل می شوند.

انتخابات جنجالی ریاست جمهوری گابن روز شنبه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و ستاد انتخابات این کشور اعلام کرد علی بونگو 64 ساله رییس جمهور گابن با کسب 64 درصد آرا پیروز انتخابات شده و برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی بونگو می تواند به خارج سفر کند

علی بونگو می تواند به خارج سفر کند