مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-09دانش

تولید رنگ های ضد خزه برای کشتی ها با «جادوی قرن 21»


محققان دانشگاه هرمزگان با استفاده از ترکیبات دریایی طبیعی، نانو کامپوزیت گرافن اکساید برای استفاده در رنگ های بدنه کشتی را سنتز کردند.

- محققان دانشگاه هرمزگان با استفاده از ترکیبات دریایی طبیعی، نانو کامپوزیت گرافن اکساید برای استفاده در رنگ های بدنه کشتی را سنتز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی علم ایران (INSF)، سولماز سلیمانی مجری طرح، عنوان پروژه اجرا شده در دانشگاه هرمزگان را سنتز زیستی نانو کامپوزیت گرافن اکساید احیا شده با ترکیبات طبیعی دریایی و بررسی اثرات آنتی فولینگ ذکر کرد و گفت: نانوتکنولوژی محدوده ای از تکنولوژی است که در این محدوده انسان می تواند انواع ترکیبات، آلیاژها، وسایل و ابزارها و به طور کلی، سیستم ها و سازه های گوناگون را در مقیاس اتمی و مولکولی و در ابعاد نانومتری طراحی کرده و به مرحله ساخت برساند.

وی نانو تکنولوژی را شامل قرار دادن اتم ها در جای خاص خود دانست تا اجازه دهد مواد سبک تر، محکم تر، ارزان تر و با دقت ابعادی بالاتر ساخته شود، ادامه داد: رسوبات زیستی دریایی مسأله ای دیرینه و پرهزینه برای صنایع دریایی محسوب می شوند.

اگرچه راه حل هایی به صورت پوشش های مقاوم در برابر رسوبات دریایی وجود دارند، با این حال بسیاری از آنها در طبیعت آفت کش محسوب می شوند و هنوز لازم است راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید رنگ های ضد خزه برای کشتی ها با «جادوی قرن 21»

تولید رنگ های ضد خزه برای کشتی ها با «جادوی قرن 21»