مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 15:552023-09-02اقتصادي

اکتشاف 260 هزار کیلومتر از پتانسیل معدنی فلزی در سطح کشور


رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امیدواریم طی سه سال آینده 260 هزار کیلومتر از پتانسیل های مواد معدنی فلزی که در سطح کشور وجود دارد را اکتشاف کرده و به دنبال آن ذخایر استراتژیک را کشف کنیم.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: امیدواریم طی سه سال آینده 260 هزار کیلومتر از پتانسیل های مواد معدنی فلزی که در سطح کشور وجود دارد را اکتشاف کرده و به دنبال آن ذخایر استراتژیک را کشف کنیم.

علیرضا شهیدی، امروز شنبه 11 شهریور در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در مساحت حدود 15 هزار کیلومتر از وسعت این استان، اظهار کرد: به دنبال طرح تحول زمین شناسی که در استان خراسان جنوبی به صورت موفق انجام شد، نتایج و یافته های این طرح را برای استفاده حداکثری در اختیار معاونت معدنی وزارت صمت و سازمان ایمیدرو قرار دادیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه با این اقدام حدود 117 محدوده معدنی را شناسایی کردیم، افزود: از این تعداد 17 محدوده جدید امیدبخش طلا، 60 محدوده مس، 25 محدوده نیکل برای اولین بار در شرق ایران، 9 محدوده منیزیت و 6 محدوده محدوده سرب و روی را شناسایی کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکتشاف 260 هزار کیلومتر از پتانسیل معدنی فلزی در سطح کشور

اکتشاف 260 هزار کیلومتر از پتانسیل معدنی فلزی در سطح کشور