مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 09:102023-09-04پزشكي

این نوع نان منبع غنی فیبر است


کارشناس تغذیه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نان غذای اصلی بخش عمده ای از مردم جهان بوده که مصرف سرانه نان در کشور ما بسیار بالا است.

- جی پلاس، فرهاد تابان سیرت افزود: اکثر نان های تولید شده در کشور ما از کیفیت تغذیه ای مطلوبی برخوردار نیستند چرا که اغلب با آردهایی تولید می شود که بخش عمده سبوس و جوانه آن جدا شده است و فرایند تخمیر کافی نیز در آن ها صورت نمی گیرد.

ایسنا نوشت؛ وی اذعان داشت: این در حالی است که در دستورالعمل های تغذیه ای توصیه می کنند دست کم نیمی از غلات مصرفی رژیم غذایی روزانه افراد از غلات کامل باشد؛ یعنی پوسته و جوانه ها حذف نشده باشد.

تابان سیرت گفت: نان کامل به دلیل وجود پوسته و جوانه منبع غنی فیبر، ویتامین e، ویتامین های گروه b، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است.

نان کامل در ایجاد سیری و کاهش اشتها، کاهش کلسترول، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و سکته های قلبی و پیشگیری و درمان سرطان ها موثر است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین تولید نان کامل گام موثری در بهبود کیفیت تغذیه ای افراد جامعه و ارتقاء سلامت محسوب می شود اما در تولید نان کامل مشکلات و چالش های گوناگونی وجود دارد که مانع از تولید آن در سطح وسیع شده است، از جمله این مشکلات می توان به وجود اسید فیتیک در سبوس، طعم نامطلوب، رنگ تیره،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این نوع نان منبع غنی فیبر است

این نوع نان منبع غنی فیبر است