مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 17:252023-09-12سياسي

انجام مقدمات انتقال 40 زندانی ایرانی از ترکیه


متعاقب رایزنی مقام های تهران و آنکارا، زمینه و مقدمات لازم برای انتقال 40 زندانی ایرانی در ترکیه برای بازگشت به ایران فراهم شده است.

- معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر ترکیه در تهران، بر ضرورت گسترش همکاری های حقوقی و قضایی میان دو کشور تاکید کرد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار حجابی کرلانگیچ سفیر ترکیه در تهران، برای تقویت تعاملات و گسترش روابط و همکاری های حقوقی- قضایی با ترکیه اعلام آمادگی کرد و افزود: گفتگوی تخصصی و تبادل تجربیات میان هیات ها و نظام های قضایی دو کشور، می تواند علاوه بر توسعه همه جانبه روابط، به اتباع دو کشور نیز کمک قابل توجهی کند.

  غریب آبادی همچنین به موافقت نامه همکاری های قضایی میان ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های عمده این موافقت نامه، انتقال محکومان میان دو کشور است و بخش های دیگر موافقت نامه مذکور درخصوص استرداد مجرمان، معاضدت حقوقی در حوزه مدنی و معاضدت های حقوقی در حوزه کیفری است.

  معاون امور بین الملل قوه قضاییه تصریح کرد: در حوزه انتقال محکومان و استرداد مجرمان، با توجه با آمار بالای زندانیان ایرانی در ترکیه و همچنین مجرمان متواری به این کشور، پیشنهاد ما ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام مقدمات انتقال 40 زندانی ایرانی از ترکیه

انجام مقدمات انتقال 40 زندانی ایرانی از ترکیه