مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 09:152023-08-30اقتصادي

عملیات احداث پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی چه زمانی آغاز می شود؟


اصلی ترین تغییر رویکرد وزارت نفت در دولت جدید، عزم این وزارتخانه برای رهایی از خام فروشی نفت با احداث پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بیماری مضمن اقتصاد کشور وابستگی بودجه جاری به فروش نفت خام است.

سهولت تحریم پذیری فروش نفت خام در کنار سیاست و توانایی دولتها در فروش و وصول درآمدهای نفتی منجر به نوسان و عدم قطعیت میزان درآمدهای دولت شده است که تورم، کاهش ارزش پول ملی و توقف توسعه زیرساختهای کشور برخی از نتایج آن می باشد.

در مقابل طی چند سال اخیر با موفقیت در اتمام ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تولید سوخت مازاد بر نیاز کشور، همواره شرایط صادرات سوخت به کشورهای همسایه و منطقه همراه با وصول درامدها فراهم بوده است.

با روی کار آمدن وزارت نفت دولت سیزدهم اصلی ترین تغییر رویکرد، عزم این وزارتخانه برای رهایی از خام فروشی نفت با احداث پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها بود.

به طوریکه جواد اوجی وزیر نفت در تمامی موضع گیری های خود بر لزوم توسعه پتروپالایشگاه ها و ایجاد پارک های شیمیایی ذیل آنها تاکید داشت.

در همین راستا طی حکم انتصاب سالاری به مدیرعاملی شرکت ملی پالایش و پخش، مهم ترین مأموریت وزیر نفت به مدیرعامل جدید این شرکت پیگیری ویژه به منظور اجرای مؤثر طرح های ارتقا کیفی پالایشگاه های موجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات احداث پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی چه زمانی آغاز می شود؟

عملیات احداث پتروپالایشگاه شهیدسلیمانی چه زمانی آغاز می شود؟