مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 10:302023-09-18پزشكي

درمان مدرسه هراسی؛ علت ترس کودکان از مدرسه چیست؟


یک روانشاسی بالینی و روان درمانگر گفت: اگر سطح اضطراب کودکان از مدرسه به حدی بالا باشد که راهکارها جواب ندهد، نیاز به دارو درمانی و روان درمانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و یکی از دغدغه های والدین و فرزندان جدایی از یکدیگر است.

اختلال اضطراب جدایی یکی از اختلالات شایع دوران کودکی است که می تواند در برهه های زمانی مانند زمان جدایی کودک از والدین یا مراقب و یا شروع سن مدرسه خود را بیشتر نشان دهد.

برخی از کودکان به خصوص کودکان پیش دبستانی و کلاس اول ها؛  دچهار اختلال جدایی می شوند، البته برخی از کودکان هم بدون اضطراب و مشکل راهی مدرسه می شوند.

برای مقابله با این اضطراب این قبیل از کودکان چه باید کرد؟ علی پروندی روانشاسی بالینی و روان درمانگر در این رابطه اظهار کرد: برخی از کودکان علائم اضطراب جدایی از افراد دلبسته، افرادی که کودک در کنار آن آرامش دارد، دارند.

  وی ادامه داد: از لحظه به دنیا آمدن بچه تا مستقل شدن؛ مسیری طی می شود که در این مسیر مهمترین عامل روانی عاطفی که همان اعتماد است، شکل می گیرد.

این روانشناس پایه و اساس نگرش آدم به دنیا را در کسب اعتماد بیان کرد و افزود: مادر، پدر و یا مراقب پایگاه امن بچه هستند، کسب اعتماد در بچه حاصل رفتار این افراد است، اگر مادری که از بچه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان مدرسه هراسی؛ علت ترس کودکان از مدرسه چیست؟

درمان مدرسه هراسی؛ علت ترس کودکان از مدرسه چیست؟