مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 00:502023-08-31اجتماعي

افتتاح هفتمین لاستیکی در سرخرود مازندران


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به افتتاح سد سرخرود در استان، گفت: سد سرخرود هفتمین سد لاستیکی ساخته شده توسط شرکت آب منطقه ای مازندران افتتاح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران با بیان اینکه سد سرخرود هفتمین سد لاستیکی ساخته شده توسط شرکت آب منطقه ای مازندران است، اظهار کرد: سد لاستیکی سرخرود با عرض تاج 30 متر و ارتفاع 3.

5 متر از کف رودخانه با هدف بهبود آبیاری 600 هکتار از اراضی بالادست شهرستان سرخرود، جلوگیری از کف کنی بستر رودخانه، ایجاد حوضچه مکش مناسب برای ایستگاه پمپاژ و ایجاد منطقه تفریحی و توریستی ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به عقب ماندگی مازندران در حوزه مهار آب های سطحی اهمیت ساخت سدهای لاستیکی غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: این سدها در بازچرخانی آب کشاورزی موثر بوده و در فصول گرم و کم آب علاوه بر تامین آب مزارع، نقش مهمی در مهار آب های سطحی دارند.

احمد توکلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی شهرستان محموداباد، اظهار کرد: سد لاستیکی سرخرود که در رودخانه هراز در بخش سرخرود بوده، افتتاح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح هفتمین لاستیکی در سرخرود مازندران

افتتاح هفتمین لاستیکی در سرخرود مازندران