موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - نقل و انتقالات - جواد نكونام - بازنشستگان تامين اجتماعي - متناسب سازي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - كاميلا كابيو - نخست وزير اتيوپي - فرازبام خاييز - تكنوازي سه تار - فابريتزيو راوانلي - سخنگوي ذوب آهن - يوهان كرايوف آرنا - فتواي مقام معظم رهبري - خانه صنايع دستي - تاثير سوابق تحصيلي در كنكور - ورزشگاه كارگران تهران - حفاظ روي ديوار - گياه مورينگا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 08:252023-09-10بين الملل

نیجر، فرانسه را به استقرار نیرو برای «مداخله نظامی» متهم کرد


شورای نظامی در نیجر، فرانسه را به استقرار نیروها در قلمروی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) به منظور آمادگی برای مداخله نظامی در نیجر متهم کرد.

- نیجر، فرانسه را به استقرار نیرو برای مداخله نظامی متهم کرد شورای نظامی در نیجر، فرانسه را به استقرار نیروها در قلمروی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) به منظور آمادگی برای مداخله نظامی در نیجر متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرهنگ آمادو عبدالرحمان، سخنگوی شورای نظامی، در بیانیه ای که از تلویزیون نیجریه پخش شد، گفت: فرانسه به استقرار نیروهای خود در تعدادی از کشورهای عضو اکوواس به عنوان بخشی از آمادگی ها برای آغاز تجاوز به نیجر که در حال برنامه ریزی آن است، ادامه می دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی، علی محمد لمین زین، نخست وزیر جدید نیجر گفت که نیروهای فرانسوی به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند و خواستار خروج سریع آنها شد.

در این راستا، ستاد کل فرانسه نیز تاکید کرد که فرانسه در حال بررسی چندین گزینه برای خروج نیروهایش از نیجر است و ارتباطات با ارتش نیجر ادامه دارد و به جنبه های عملیاتی و فنی مربوط می شود.

از زمانی که شورای نظامی نیجر در اواخر ژوییه محمد بازوم، رییس جمهور مورد حمایت پاریس را برکنار کرد، نیروهای فرانسوی عمدتاً در پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیجر، فرانسه را به استقرار نیرو برای «مداخله نظامی» متهم کرد

نیجر، فرانسه را به استقرار نیرو برای «مداخله نظامی» متهم کرد