مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 07:402023-09-19سياسي

تغییر جنسیت از منظر علمی و فقهی


هویت جنسیتی به احساس مذکر یا مؤنث بودن فرد اطلاق می شود که اغلب با فیزیولوژی جسمی فرد تناظر دارد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری هویت جنسیتی به احساس مذکر یا مؤنث بودن فرد اطلاق می شود که اغلب با فیزیولوژی جسمی فرد تناظر دارد.

نارضایتی جنسی، عدم رضایت خود از جنسیت تخصیص یافته و تمایل به داشتن بدن جنس مخالف است و یا اینکه شخص تمایل دارد به لحاظ اجتماعی در نقش یکی از اعضای جنس مخالف شناخته شود، شخصی که دچار این عارضه است، در درونش ناهماهنگی میان جنسیت ابراز شده و جنسیت تخصیص یافته احساس می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سجاد بیگی، کارشناس مرکز ملی پاسخ گویی به سؤالات دینی قم و رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علمی و کاربردی چهارمحال وبختیاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروزه بررسی مسئله تغییر جنسیت نه تنها از منظر پزشکی بلکه از حیث فقهی نیز حائز اهمیت است، اظهار کرد: یکی از علل اهمیت بحث فوق، پرسش های فراوانی است که همواره درباره تغییر جنسـیت مطرح می شود.

تقریباً تمامی مراجع تقلید معاصر، در استفتائات خود به اظهار نظر در خصوص مباحث فقهی و شرعی ناظر بر تغییر جنسیت پرداخته اند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) نخستین فقیهی بودند که با نگارش کتاب فتوایی تحریرالوسیله و انتشار آن در سال 1347، این موضوع را به دایره م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر جنسیت از منظر علمی و فقهی

تغییر جنسیت از منظر علمی و فقهی