مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 12:502023-09-11اقتصادي

افزایش 100 درصدی تولید گوجه فرنگی در کامیاران


در سال زراعی جاری 60 هزار تن گوجه فرنگی در مزارع این شهرستان تولید شده که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش را نشان می دهد.

- کمال رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال زراعی گذشته 500 هکتار از اراضی زراعی شهرستان کامیاران زیر کشت محصول گوجه فرنگی بود و به صورت میانگین در هر هکتار 60 تن از این محصول تولید شد.

وی افزود: با تمهیدات به عمل آمده و با همکاری کشاورزان شاهد افزایش 100 درصدی سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری هستیم.

رستمی خاطرنشان کرد: محصول تولیدی این شهرستان علاوه بر تأمین نیازهای داخلی برای کارخانه های تولید رُب گوجه فرنگی شهرهای مختلف استان های همجوار ارسال شده است.

رییس جهاد کشاورزی کامیاران اعلام کرد: خرید کارخانه ای این محصول در سال جاری برای هر کیلوگرم 38 هزار ریال بود و تاکنون بیش از 60 هزار تن تولید داشته ایم.

وی افزود: کشت محصول گوجه فرنگی در شهرستان کامیاران برای 3 هزار نفر به صورت مستقیم و برای پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی کرده است.

رستمی اعلام کرد: برای همه اراضی زیر کشت گوجه فرنگی از روش آبیاری نوار تایپ استفاده شده و این روش نقش بسزایی در بهینه سازی مصرف آب و افزایش عملکرد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 100 درصدی تولید گوجه فرنگی در کامیاران

افزایش 100 درصدی تولید گوجه فرنگی در کامیاران