مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-29فرهنگي

ستیزه با فرهنگ سپاهانی، با خردِ راست و درست سازگاری ندارد


چهره ماندگار فرهنک و ادب ایران، با بیان اینکه سپاهان یکی از شکوفان ترین، گرنمایه ترین کانون های فرهنگ و هنر ایران است، گفت: فرهنگ از آنِ مردم است، - ایسنا/اصفهان چهره ماندگار فرهنک و ادب ایران، با بیان اینکه سپاهان یکی از شکوفان ترین، گرنمایه ترین کانون های فرهنگ و هنر ایران است، گفت: فرهنگ از آنِ مردم است، مردمند که فرهنگ شهری یا فرهنگ فراگیر میهنی را پاس می دارند، مایه و ژرفا می بخشند، می گسترند.

ما اگر می خواهیم فرهنگ ایرانی یا فرهنگ سپاهانی یا فرهنگ هر شهری دیگر، روستایی دیگر را پاس بداریم باید خود گام در راه بنهیم، روی به کار بیاوریم، بکوشیم.

میرجلال الدین کزازی در گفتگو با ایسنا و درباره این موضوع که آسیب به هویت و روح فرهنگی شهرهای ایران چه نتیجه ای را درپی خواهدداشت، بیان کرد: پاسخِ این پرسش کم و بیش بر آگاهان و دانایان روشن است و آن هم این است که اگر شهرها آن چیستیِ ویژه فرهنگی خود را ازدست بدهند پیداست که چیستیِ فراگیرِ فرهنگی که چیستیِ میهنی است آسیب خواهددید.

این آسیب هم به گونه ای خواهد بود که اندک اندک از میان خواهد رفت.

از سوی دیگر، یکی از ویژگی های بسیار ارزشمند ایران این است که فرهنگ در آن نمودها و کارکردهای گوناگون دارد زیرا ایران از کهن ترین روزگاران در سرگذشت و تاریخ خویش در زمین تیره های گوناگون بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستیزه با فرهنگ سپاهانی، با خردِ راست و درست سازگاری ندارد

ستیزه با فرهنگ سپاهانی، با خردِ راست و درست سازگاری ندارد