مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 09:362023-08-31اقتصادي

برداشت رطب از بزرگترین نخلستان های کبکاب استان فارس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، بیش از 5 هزار نخلدار بخش خشت پس از شش ماه انتظار و انجام کارهای گرده افشانی در فروردین ماه و خوشه بندی در خردادماه، حالا آماده هستند تا حاصل دسترنج خودشان را روانه بازار کنند.

بخشدار خشت در این باره عنوان کرد: با توجه به بارش های خوب سال گذشته و آبیاری خوب نخلستان ها پیش بینی می شود امسال نزدیک به 50 هزار تن رطب کبکاب خشتی روانه بازار شود.

جواد نوروزی افزود: در بخش خشت حدود 40 هزارتن حجم واحدهای سردخانه ای و بسته خرما با سرمایه گذاری بخش خصوصی  وجود دارد که نقش موثری در تنظیم قیمت بازار و ذخیره سازی این محصول برای ماه مبارک رمضان را دارد ؛ در بخش خشت 20 رقم  نخل وجود دارد که کبکاب خشتی، مکتیب، آلی و  زاهدی از مهمترین این ارقام محسوب می شوند ؛ رطب کبکاب خشتی به دلیل درشتی دانه، شهد خوشمزه و مرغوبیت بالا از بازار پسندی بهتری در بین تجار و مصرف کنندگان برخودار است.

وی در ارتباط با زمان برداشت رطب از نخلستان های خشت گفت: تا پایان مهر ماه ادامه دارد که در این زمینه اشتغال نزدیک به 5 هزار کارگر فصلی به صورت مستقیم  فراهم خواهد شد.

نوروزی افزود: از مهم ترین بازارهای داخلی و خارجی رطب کبکاب خشتی شیراز، اصفهان، تهران، مشهد، کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، آلمان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت رطب از بزرگترین نخلستان های کبکاب استان فارس

برداشت رطب از بزرگترین نخلستان های کبکاب استان فارس