مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 18:452023-09-09سياسي

کمیته حقیقت یاب پارلمان عراق درباره تحولات اخیر کرکوک


پارلمان عراق به تحولات اخیر کرکوک واکنش نشان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، پارلمان عراق درباره تحولات اخیر کرکوک اقداماتی انجام داد.

بر اساس این گزارش، پارلمان عراق امروز شنبه، کمیته حقیقت یاب درباره تحولات اخیر کرکوک تشکیل داد.

بخش اطلاع رسانی مجلس عراق اعلام کرد که پارلمان تصمیم به تشکیل کمیته حقیقت یاب متشکل از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان درباره حوادث اخیر استان کرکوک گرفت.

همچنین محمد الحلبوسی رییس پارلمان عراق، از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواست که به استان کرکوک بروند و از نزدیک علت تحولات را جویا شوند و به مجلس گزارش بدهند.

این در حالی است که قیس الخزعلی بیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق پیش از این با هشدار به دست های پشت پرده داخلی و خارجی در فتنه انگیزی در استان کرکوک همزمان با اربعین حسینی با صدور پیام وحدت بخشی اعلام کرد: از شهر مقدس کربلا اعلام می داریم که استان کرکوک، بخشی از عراق است و برادران ترکمان ما نیز شهروندان عراقی هستند و هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارد.

پیش از این نیز برخی سیاستمداران عراقی اعلام کرده بودند که تحرکات نظامیان آمریکایی در عمق خاک سوریه همزمان با تحولات اخیر استان کرکوک مشکوک بوده و طرح های جدیدی از سوی آمریکا برای تقسیم نقش های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته حقیقت یاب پارلمان عراق درباره تحولات اخیر کرکوک

کمیته حقیقت یاب پارلمان عراق درباره تحولات اخیر کرکوک