مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 17:102023-09-02اقتصادي

روزهای پایانی برداشت شالی در گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت 90 درصد اراضی شالیزاری استان خبر داد و گفت: برداشت شالی نهایتاً تا یک هفته دیگر در استان گیلان به پایان می رسد.

- صالح محمدی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه گیلان به روزهای پایانی برداشت شالی نزدیک می شود، اظهار کرد: تاکنون 214 هزار هکتار از مجموع 238 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان معادل 90 درصد اراضی شالی کاری، برداشت شده است.

وی از برداشت مکانیزه بیش از 80 درصدی اراضی شالیزاری استان خبر داد و افزود: برداشت مکانیزه با کمباین های مخصوص برنج در 173 هزار هکتار از شالیزارها انجام شده و همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت محصول برنج با توجه به شرایط آب و هوایی نهایتاً تا یک هفته آینده به اتمام می رسد، گفت: کشاورزان می توانند به سبب افزایش بهره وری در سطح، کشت راتون را در دستور کار قرار دهند.

محمدی کشت دوم ازجمله پاچ باقلا و سبزیجات برگی و غده ای مانند شبدر و علوفه تریتریکاله را یکی دیگر از راه های افزایش درامد در اراضی شالی کاری دانست و گفت: بذر علوفه شبدر در استان تهیه شده و کشاورزان می توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای پایانی برداشت شالی در گیلان

روزهای پایانی برداشت شالی در گیلان