مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 15:512023-09-03اقتصادي

تیشه خام فروشی بر ریشه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای دو هزار گونه گیاهی و دارویی است و موجب شده این استان 28 درصد گونه های گیاهی کشور را در دل خود جای دهد که ظرفیت بی نظیری برای تولید و ایجاد اشتغال به شمار می رود .

اما نبود صنایع تبدیلی موجب خام فروشی گیاهان دارویی شده است تا اغلب تولیدات گیاهان دارویی از جمله آنغوزه و باریجه به صورت خام و با قیمت ناچیزی به کشورهای خارجی صادر شود.

رییس حوزه مرتع منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: مسوولان بر اهمیت و نقش گیاهان دارویی تاکید می کنند اما برای توسعه گیاهان دارویی هزینه ای نمی شود، فقط سال گذشته200 تا 300 میلیون اعتبار جهت کاشت بذر و نهال اختصاص یافت.

سلیمان محمدی ادامه داد: شیرابه آنغوزه و باریچه در 580 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد برداشت می شود اما بدون بسته بندی به کشورهای خارجی صادر می شود .

رییس حوزه مرتع منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شیرابه آنغوزه استان تلخ است و یکی از خریداران آن، کشور هندوستان است که همه این محصول به صورت خام و بدون برند به این کشور صادر می شود و آنجا تاجران هندی بخشی از شیرابه آنغوزه و باریجه را مصرف می کنند و بخش دیگری را به صورت فرآوری به کشورهای اروپایی صادر می کنند و  در صورتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه خام فروشی بر ریشه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد

تیشه خام فروشی بر ریشه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد