مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 22:102023-09-10سياسي

هنر تعزیه شجاعت و دلاوری را به جامعه منتقل می کند


امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه تعزیه می تواند روایت هایی مختلفی از کربلا را به تصویر بکشد، گفت: هنر تعزیه شجاعت و دلاوری را به جامعه منتقل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام رضا نوری یک شنبه شب در اختتامیه سوگواری ملی هنری عاشورا که در سالن گلشن بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: هنر تعزیه خوانی با بیان قصه پر درد عاشورا، به بلندای هزار و 400 سال است.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: افرادی که اهل هیأت و عزاداری هستند، با این هنر مأنوس بودند و این هنر بخشی از حوادث عاشورا را بیان می کرد.

وی با تاکید بر اینکه این هنر نسل به نسل بین مردم جابجا می شد، افزود: تعزیه خوان می تواند حوادث مختلف کربلا را به تصویر بکشد.

حجت الاسلام نوری با اشاره به داستان های متعدد عاشورا که امکان بیان آن در قالب تعزیه وجود دارد، گفت: اگر به این موارد پرداخته شود، شجاعت، دلاوری، عشق به ولایت و دل کندن از مادیات به جامعه منتقل می شود.

امام جمعه بجنورد با بیان برخی از رویدادهای کربلا، تصریح کرد: از ماجرای حر می توان آزادگی و اراده را به جامعه منتقل کرد و این اتفاق با هنر تعزیه رقم می خورد.

وی با اشاره به رسیدن یک غلام به غافله کربلا و جاماندن بسیاری از بزرگان دین، افزود: نباید در جامعه به هیچ فردی از بالا به پایین نگاه کرد زیرا جایگاه های دنیوی بی ارزش هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر تعزیه شجاعت و دلاوری را به جامعه منتقل می کند

هنر تعزیه شجاعت و دلاوری را به جامعه منتقل می کند