مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-18سياسي

بررسی انتشار گازهای گلخانه ای توسط محققان دانشگاهی


گروهی از محققان دانشگاه شهید بهشتی اقدام به بررسی تغییرات سالانه، فصلی و ماهانه گاز گلخانه ای دی اکسیدکربن در ایران از سال 2002 تا 2018، مدل سازی رابطه بین مؤلفه های پوشش اراضی و انتشار گاز دی اکسیدکربن در کشور و آشکارسازی مناطق داغ انتشار گاز گلخانه ای .

- گروهی از محققان دانشگاه شهید بهشتی اقدام به بررسی تغییرات سالانه، فصلی و ماهانه گاز گلخانه ای دی اکسیدکربن در ایران از سال 2002 تا 2018، مدل سازی رابطه بین مؤلفه های پوشش اراضی و انتشار گاز دی اکسیدکربن در کشور و آشکارسازی مناطق داغ انتشار گاز گلخانه ای دی اکسیدکربن در مقیاس ملی در فصول مختلف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدمحسن موسوی، عنوان این طرح تحقیقاتی را تحلیل توزیع مکانی - زمانی انتشار گاز دی اکسیدکربن با استفاده از داده های ماهواره ای و به کارگیری آن در طرح ملی آمایش سرزمین در ایران دانست و گفت: شناخت توان و تناسب سرزمین کاربری های مختلف از یک سو و به کارگیری منابع موجود در محدوده های مشخصی از سرزمین در واحدهای زمانی مختلف از سوی دیگر نقش اساسی در فرایند مدیریت و برنامه ریزی سرزمین ایفا می کنند.

وی ادامه داد: بی توجهی به ایجاد تعادل های منطقه ای در قالب برنامه آمایشی و بی توجهی به توان اکولوژیک سرزمین از سوی دیگر پیامدهای محیط زیستی متعددی را در کشور به همراه داشته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی انتشار گازهای گلخانه ای توسط محققان دانشگاهی

بررسی انتشار گازهای گلخانه ای توسط محققان دانشگاهی