مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1402 ساعت 23:002023-09-22بين الملل

عراق: توافق امنیتی به صورت موفقیت آمیز اجرایی شد


وزیر امور خارجه عراق با اشاره به اجرای موفق توافق امنیتی این کشور با جمهوری اسلامی ایران درباره اخراج تروریست های تجزیه طلب گفت ترکیه اما حاضر به چنین توافقی با بغداد نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق، بعدازظهر امروز (جمعه)، تأکید کرد که مذاکرات اخیر این کشور با آمریکا، درباره روابط دوجانبه در زمینه های اقتصادی، انرژی، بهداشت و امنیت بوده است.

حسین درباره توافق امنیتی که اخیرا بین عراق و جمهوری اسلامی ایران امضا شد و درباره اخراج گروههای تجزیه طلب از مرزهای دو کشور بود، به شبکه آمریکایی الحره گفت: تمامی بندهای این توافق از سوی عراق اجرا شده است؛ خصوصا درباره بازگرداندن افراد مسلح حاضر در مرزهای دو کشور به اردوگاههای آوارگان واقع در کردستان عراق .

وی درباره اهمیت سیاسی و امنیتی این توافق تأکید کرد: توقف بمباران مناطق کردستان عراق از سوی ایران، یکی از شرطهای این توافق بود و در مقابل باید افراد مسلح از مرزها دور می شدند.

دولت فدرال با همکاری منطقه کردستان، این کار را به صورت موفق انجام دادند .

(سه شنبه) 28 شهریور ماه پایان موعد اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق درباره خروج تروریست ها و نیروهای تجزیه طلب مستقر در منطقه کردستان عراق و در مناطق مرزی شمال غرب ایران بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: توافق امنیتی به صورت موفقیت آمیز اجرایی شد

عراق: توافق امنیتی به صورت موفقیت آمیز اجرایی شد