مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-02اقتصادي

برداشت آب از 26 دشت خراسان جنوبی ممنوع است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر برداشت آب از 26 دشت از مجموع 35 دشت استان ممنوع بوده و مهم ترین راهکار در حال حاضر مدیریت منابع موجود است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر برداشت آب از 26 دشت از مجموع 35 دشت استان ممنوع بوده و مهم ترین راهکار در حال حاضر مدیریت منابع موجود است.

عباس سارانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اقدامات کنترل برداشت از آب های زیرزمینی به خصوص در دو سال گذشته موجب شده تا علی رغم کاهش بارندگی و عدم تغذیه مناسب سفره های آب زیرزمینی کسری مخازن منابع آب زیرزمینی استان از 154.

98 میلیون مترمکعب در سال آبی 94-93 به 120 میلیون مترمکعب در سال آبی 1401_1400 کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مهم ترین رسالت شرکت آب منطقه ای، مدیریت منابع آبی به منظور تعادل بین منابع و مصارف آب است، تصریح کرد: با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی بخشی از کسری مخازن آب های زیرزمینی در طی دو سال گذشته در خراسان جنوبی کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بیان کرد: بیش از 98 درصد چاه های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شده و با اجرای این طرح و مدیریت برداشت آب از چاه ها 20 درصد از اضافه برداشت منابع آب زیرزمینی در این بخش کاسته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت آب از 26 دشت خراسان جنوبی ممنوع است

برداشت آب از 26 دشت خراسان جنوبی ممنوع است