مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 08:302023-08-29سياسي

بهره برداری از 14 طرح صنایع دستی در سیستان و بلوچستان


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از بهره برداری چهارده طرح صنایع دستی در هفته دولت خبر داد.

- علیرضا شه بخش در گفتگو با از افتتاح چهارده طرح صنایع دستی در ششمین روز از هفته دولت تحت عنوان دولت مردم؛ نظارت عمومی، پاسخگویی و تبیین خبر داد و افزود: دولت سیزدهم با اتکا به خداوند و با همکاری مردم و مسئولان توانست اقدامات مؤثری انجام دهد ازاین جهت هفته دولت بهترین فرصت و موقعیت برای بیان خدمات دولت به مردم، اعتمادبخشی، امیدآفرینی در جامعه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سفالگری هنری است که هنر خلاقانه ذهن هنرمند در ابزارهای طبیعی تجلی پیدا می کند، اضافه کرد: سفال کلپورگان شاهکار هفت هزارساله زنان و مردان دیار نخل و آفتاب سراوان است که شهرت جهانی و منحصربه فرد در میان سفالینه های تاریخی دارد.

این مسئول از افتتاح 10 کوره پخت سفال اهدایی از یونیدو در شهرستان سراوان خبر داد و گفت: آنچه توجه جهانیان را به سفال کلپورگان جلب کرده، استفاده نکردن از چرخ سفالگری در تهیه سفال است به گونه ای که تمام سفالینه ها با روش های سنتی ابتدایی، بدیع و به کمک دست انجام می شود.

به گفته وی؛ طرح ها و نقش های سفال کلپورگان نیز کاملاً هندسی بوده و تداعی نقش های باستانی هست، تزیینات روی سفالینه ها با نمادهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 14 طرح صنایع دستی در سیستان و بلوچستان

بهره برداری از 14 طرح صنایع دستی در سیستان و بلوچستان