مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 15:102023-08-25اقتصادي

تولید 720 هزار تن برنج سفید در گیلان


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کشت مکانیزه در بیش از 180 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان گفت: پیش بینی می شود امسال 720 هزار تن برنج سفید در شالیزراهاری گیلان تولید شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم اکبرزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام کشت مکانیزه برنج در این استان دارای فواید بسیار زیادی است، اظهار کرد: انجام مکانیزه کشت برنج در شالیزارهای این استان منجر به کاهش هزینه ها و افزایش تولید در هر هکتار می شود.

  وی با اشاره به کشت مکانیزه در بیش از 180 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان گفت: بر اساس آمار 185 هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت ماشینی کشت شده که 135 هزار هکتار آن برداشت شده است.

  مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت برنج در 70 درصد از اراضی این استان خبر داد و افزود: در مجموع 165 هزار هکتار از شالیزارهای استان معادل 70 درصد برداشت شده است.

  اکبرزاده همچنین با اشاره به خوشه دهی 100 درصدی شالیزارهای گیلان بیان کرد: کشاورزان روزهای آفتابی را غنیمت شمرده و برای برداشت محصول خود شتاب کنند تا هنگام بارش باران با مشکلی مواجه نشوند.

  وی با بیان اینکه 300 هزار شالیکار گیلانی مشغول به کاشت برنج در این استان هستند، تصریح کرد: برنج تولید شده در گیلان یکی از مرغوب ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 720 هزار تن برنج سفید در گیلان

تولید 720 هزار تن برنج سفید در گیلان