مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 14:152023-09-06بين الملل

سردرگمی اروپایی ها در مواجهه همزمان با چین و آمریکا


با قدرت یافتن چین در جهان و تغییر نظم جهانی، اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای اروپایی به طور مستقل، سعی در بازتعریف روابط خود با چین داشته اند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ده سال پس از آنکه شی جین پینگ در چین به قدرت رسید، کشورهای اروپایی ناچار شدند تا روابط خود را با این قدرت نوظهوریافته بازتعریف کنند.

اما این بازتعریف روابط، چندان مشخص نبود و همواره ابهام و پیچیدگی هایی را به همراه داشت که متاثر از عمق روابط میان کشورها، میزان و ماهیت وابستگی اقتصادی و همچنین نگرش اروپایی ها به آنچه دولت اقتدارگرایانه چین خوانده شده، می شده است.

برخی از این کشورها، چین را رقیب مهم اقتصادی خود دانسته که برای بهره وری از منابع انرژی جهان از آنها (اروپایی ها) پیشی گرفته است؛ برخی، چین را رقیبی می دانند که در حال تسلط بر برخی از نقاط ژئوپلیتک جهان است؛ برخی از کشورهای ارورپایی شدیدا تابع تصمیمات آمریکا هستند و برخی دیگر اصلا چین را موضوع مهمی برای سیاست داخلی خود نمی دانند.

به طور مثال، اورزولا فن درلاین ، رییس کمیسیون اروپا بر تدوین رویکرد متمایز در قبال چین تاکید کرده و گفته وضعیت بین المللی و اقتصادی چین و منافع اتحادیه اروپا بر اهمیت مدیریت روابط با چین بیش از پیش می افزاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردرگمی اروپایی ها در مواجهه همزمان با چین و آمریکا

سردرگمی اروپایی ها در مواجهه همزمان با چین و آمریکا