مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 08:052023-08-31اجتماعي

اولین زائران اربعین چه کسانی بودند و فلسفه زیارت چیست؟


رییس تبلیغات اسلامی گرگان ضمن اشاره به برخی برکات معنوی زیارت اربعین در خصوص اولین زائران اربعین حسینی و فلسفه به وجود آمدن آن توضیحاتی ارائه کرد.

- ایسنا/گلستان رییس تبلیغات اسلامی گرگان ضمن اشاره به برخی برکات معنوی زیارت اربعین در خصوص اولین زائران اربعین حسینی و فلسفه به وجود آمدن آن توضیحاتی ارائه کرد.

سیدجواد محمدزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس روایات اسلامی جابر بن عبدالله انصاری و همچنین کاروان اهل بیت پیامبر گرامی اسلام (ص) بعد از طی کردن چندین منزل و در مسیر بازگشت شام پس از چهل روز از شهادت امام حسین(ع) و یارانش قبور مطهر امام حسین (ع) و یاران شهیدش را در کربلا زیارت کردند.

وی بیان کرد: در حقیقت حضرت زینب کبری (س)، امام سجاد (ع) و کاروان اسرای کربلا اولین زائران اربعین بودند و به این ترتیب زیارت اربعین امام حسین (ع) شکل گرفت و در طول تاریخ به وسیله امامان دیگر، علما، بزرگان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) ادامه یافت.

رییس تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه دشمنان اهل بیت (ع) در طول تاریخ تلاش کردند سنت حسنه زیارت اربعین را از بین ببرند، افزود: خلیفه عباسی دست و پای برخی زائران را قطع و تعدادی را به شهادت رسانده و حتی برخی دشمنان به مرقد مطهر امام حسین (ع) آسیب زدند، اما هرگز نتوانستند این سنت را نابود کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین زائران اربعین چه کسانی بودند و فلسفه زیارت چیست؟

اولین زائران اربعین چه کسانی بودند و فلسفه زیارت چیست؟