مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-28سياسي

مراسم تعزیه خوانی اربعین در ارمغانخانه زنجان برگزار می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زنجان از برگزاری مراسم تعزیه خوانی اربعین در ارمغانخانه زنجان خبر داد.

- ایسنا/زنجان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زنجان از برگزاری مراسم تعزیه خوانی اربعین در ارمغانخانه زنجان خبر داد.

مهدی باقری صبح امروز (6 شهریورماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت اربعین حسینی مراسم تعزیه خوانی سنتی به مدت سه روز در روزهای دوشنبه، سه شنبه 13 و 14 شهریورماه از ساعت 3 بعدازظهر و تعزیه قتیل روز چهارشنبه 15 شهریورماه از ساعت 9:30 صبح با حضور عزاداران حسینی از نقاط مختلف کشور در تکیه حسینی اعظم ارمغان خانه زنجان برگزار خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زنجان افزود: شاخص ترین وجه نمایشی در این دوره تعزیه است و شهر ارمغانخانه یکی از مهم ترین کانون های تعزیه خوانی کشور است.

این مراسم با حضور تعزیه خوانان برجسته آذری زبان کشور برگزار می شود.

وی گفت: اجرای سنتی مراسم تعزیه و شبیه خوانی شهر ارمغانخانه از دیر باز مرسوم و دارای قدمت 400 ساله بوده و بر همین اساس نیز در سال 1389 به عنوان میراث معنوی کشور ثبت ملی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهر ارمغانخانه، مرکز بخش قره پشتلو از توابع شهرستان زنجان بوده و در 35 کیلومتری شمال غربی زنجان واقع شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم تعزیه خوانی اربعین در ارمغانخانه زنجان برگزار می شود

مراسم تعزیه خوانی اربعین در ارمغانخانه زنجان برگزار می شود