مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 08:212023-08-31اجتماعي

خطر انقرض برای 11 گونه جانوری در استان یزد جدی است+ فیلم


  وی ایمن سازی جاده ها و همراهی شهروندان از جمله راهکارهای موثر برای مراقبت از محیط زیست و حیات وحش دانست و بیان کرد: مردم باید به این درک برسند که محیط زیست برای همه انسانهاست و بدانند که کیفیت محیط زیست و حیات وحش ارتباط مستقیم با کیفیت زندگی انسانها دارد.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان یزد تخریب زیستگاه ها و خشک شدن چشمه ها ناشی از برداشت بی رویه منابع آبی را از جمله دلایل جدی شدن خطر انقراض گونه های مختلف جانوری در محیط زیست عنوان کرد و گفت: کاراکال، گربه پلاس، عقاب شاهی، عقاب طلایی، هوبره، شاه روباه، روباه شنی، گورخر و گوزن زرد ایرانی، از جمله گونه های جانوری در معرض انقراض، در استان یزد هستند.

همه باید برای نگهداری از محیط زیست احساس مسئولیت کنند جواد شکوهی، سرپرست منطقه حفاظت شده کالمند در استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: منطقه حفاظت شده کالمند بهادران دارای مساحتی بالغ بر 240 هزار هکتار است و در حال حاضر با 9 محیط بان و شش همیار محیط زیست، نظارت و ارزیابی می شود.

وی سگ های ولگرد را از جمله دغدغه های جدی نگهداری و حراست از محیط زیست این منطقه دانست و افزود: گربه پالاس، کاراکال، شاهین و بالابان از جمله گونه های جانوری در معرض انقراض منطقه حفاظت شده کالمند در استان یزد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقرض برای 11 گونه جانوری در استان یزد جدی است+ فیلم

خطر انقرض برای 11 گونه جانوری در استان یزد جدی است+ فیلم