مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-17بين الملل

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان


سفیر قرقیزستان در دوشنبه در پی اظهارات یک مقام بلند پایه این کشور در مورد مسائل مرزی به وزارت امور خارجه تاجیکستان احضار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ارلان ابدیلدایف سفیر قرقیزستان در دوشنبه به وزارت امور خارجه تاجیکستان احضار شد.

در محل وزارت امور خارجه تاجیکستان از اظهارات اخیر یک مقام بلندپایه طرف قرقیزی در مورد مسائل مرزی ابراز نگرانی و تاکید شده است که چنین اظهاراتی می تواند به پیشرفت روند مذاکرات در مورد تحدید حدود و تعیین مرز دو کشور و اعتماد متقابل آسیب جدی وارد کند.

شایان ذکر است که 15 سپتامبر قمچی بیک تاشی اف ، معاون نخست وزیر، رییس کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان در اظهاراتی از طرف تاجیکی خواست تا از ادعاهای ارضی خود با این کشور دست بکشد.

زیرا به ادعای وی قرقیزها اسناد جدید را پیدا کرده اند که بر اساس آن بسیاری از اراضی قرقیزستان به تاجیکستان منتقل شده است.

تاشی اف که ریاست بخش قرقیزی کمیسیون تحدید حدود و تعیین مرزی را بر عهده دارد در بخش دیگری با لحن تهدیدآمیز مدعی شده که قرقیزستان هم قدرت و هم توانایی بازگرداندن اراضی خود را که بنابر ادعای وی ده ها و حتی صدها سال پیش به تاجیکستان منتقل شده اند را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان