مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 17:452023-09-10اقتصادي

حجم ذخایر آبی «بالیخلوچای» اردبیل 13 میلیون مترمکعب کاهش یافته است


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: آورد رودخانه بالیخلوچای در محل سد یامچی نسبت به سال گذشته 13 میلیون مترمکعب کاهش یافته است و این مقدار به اندازه مصرف آب شرب یکساله شهر اردبیل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، حمید فضایلی اظهار کرد: علی رغم اینکه در سال جاری به دلیل کاهش بارش ها و به تبع آن کاهش حجم ذخیره ای سد یامچی، 10 میلیون متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی از این سد تخصیص نیافت، باز هم در حال حاضر با چالش تامین آب شرب مواجه هستیم.

وی افزود: متاسفانه طبق پیش بینی ها افق روشنی برای منابع آبی سال آتی هم در سطح استان اردبیل وجود ندارد و باید از همین حالا به فکر تامین منابع آب برای مرکز استان باشیم و در صورت نداشتن برنامه مناسب در بخش مصرف به مشکل برخواهیم خورد.

کاهش 12 درصدی ذخایر آبی در سد یامچی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه سد یامچی به عنوان منبع تامین آب شرب مرکز استان در حال حاضر 18.

4 میلیون مترمکعب آب دارد، بیان کرد: این سد در مدت مشابه سال قبل 21 میلیون مترمکعب آب در مخزن داشت که امسال کاهش 12 درصدی را شاهد هستیم.

فضایلی همچنین با اشاره به کاهش 16 درصدی حجم آب ذخیره شده در مخزن سد سبلان گفت: این سد نیز در حال حاضر 17.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم ذخایر آبی «بالیخلوچای» اردبیل 13 میلیون مترمکعب کاهش یافته است

حجم ذخایر آبی «بالیخلوچای» اردبیل 13 میلیون مترمکعب کاهش یافته است