مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 10:502023-08-25سياسي

حمایت ویژه بنیاد علم ایران از طرح های حوزه چاپگر زیستی


بنیاد ملی علم ایران با هدف جهت دهی علمی و حمایت ویژه از اندیشمندان و محققان برجسته کشور برای ورود به تحقیقات در عرصه کاربرد چاپگر زیستی در مهندسی بافت بنا دارد تا سقف سه برابر شرایط عادی از طرح های این حوزه حمایت کند.

- بنیاد ملی علم ایران با هدف جهت دهی علمی و حمایت ویژه از اندیشمندان و محققان برجسته کشور برای ورود به تحقیقات در عرصه کاربرد چاپگر زیستی در مهندسی بافت بنا دارد تا سقف سه برابر شرایط عادی از طرح های این حوزه حمایت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد نانو، چاپگر زیستی یک فناوری جدید است که از ترکیبی از بیولوژی، مهندسی بافت و ساختارهای سه بعدی برای ساخت بافت ها و اعضای بدن استفاده می کند.

بر اساس فرخوان بنیاد علم ایران، این نهاد قرار است از طرح های حوزه پرینترهای زیستی در محورهای بهبود روش های ساخت، استفاده از مواد مناسب، ساختاردهی بهینه، خواص مکانیکی مناسب و کاربردهای بالینی حمایت 3 برابری داشته باشد.

محورهای تحقیقاتی این فراخوان در حوزه تولید بافت ها و اعضا بدن عبارتند از: بافت قلب: تولید بافت قلب برای ترمیم قسمت های آسیب دیده از قلب بافت عضلانی: تولید بافت عضلانی برای بهبود و ترمیم ضایعات عضلانی بافت کلیه: تولید بافت کلیه به منظور ترمیم کلیه های آسیب دیده و حتی ساخت کلیه مصنوعی بافت استخوان: تولید بافت اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت ویژه بنیاد علم ایران از طرح های حوزه چاپگر زیستی

حمایت ویژه بنیاد علم ایران از طرح های حوزه چاپگر زیستی