مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 00:302023-09-18اقتصادي

آمارهای دروغی که ترمز «فرزندآوری» را کشیده است


اثری که آمارهای نادرست ازدواج و طلاق بر ذهن جوانان و خانواده ها می گذارد این است که به صورت مداوم در زندگی خود ترمز می زنند و مانع ازدواج کردن یا فرزند دار شدن خانواده ها می شوند.

- گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس - مهدی امیری پور:  جامعه ایران در 10 سال گذشته شاهد چه تغییراتی وسیعی در حوزه جمعیت بوده است، آیا دولت ها توانسته اند به تغییرات جمعیتی واکنش مثبت نشان دهند؟ به طور قطع این طور گونه نیست، ما شاهد رها شدگی برنامه های جمعیتی هستیم.

پس بنابراین برون داد وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ما در 10 سال گذشته موجب شده تا شاهد کاهش 34درصدی در ازدواج، کاهش آمار 27 درصدی در ولادت و افزایش 21درصد آمار طلاق باشیم، با این توصیف آیا نباید جمعیت یک مسأله بسیار مهم قلمداد شود؟ ؛ این ها بخشی از اظهارات علی پژهان، جمعیت شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز در میزگردی است که با حضور وی و صالح قاسمی پژوهشگر حوزه جمعیت در خبرگزاری فارس برگزار شد.

مهمترین مسائل و محورهای این گفت وگو: *جایگاه جمعیت در جامعه  ایرانی *نگاه آیین ها و ادیان دیگر به مسأله جمعیت *آینده جمعیت ایران *مهاجرت در ایران و دنیا؛ سیاست های مهاجرتی  *نگاهی به داده های آماری جمعیت ایران *سیاست های دولت ها در قبال جمعیت * نیم نگاهی به تغذیه و جمعیت متن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمارهای دروغی که ترمز «فرزندآوری» را کشیده است

آمارهای دروغی که ترمز «فرزندآوری» را کشیده است