مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 10:002023-08-30پزشكي

چرا وزارت بهداشت از این واکسن ایرانی حمایت نمی کند؟


واکسن آنفلوآنزای چهار ظرفیتی تولید داخل کلیه کارآزمایی های بالینی را سال ها پیش با موفقیت گذرانده، تأییدیه وزارت بهداشت، - محمدامین قبادی داروساز و دبیر انجمن داروسازان تهران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اظهار داشت: واکسن آنفولانزای ایرانی با فناوری نوترکیبی، توسط پژوهشگران و نخبگان مجموعه دانش بنیان از حدود سه سال پیش در کشور تولید شده است.

با افتخار می گوییم، کشورمان ایران پس از آمریکا و فرانسه سومین کشور موفق دنیا جهت تولید واکسن نوترکیب آنفولانزا است که توانسته با بهره گیری از فناوری نوین و همفکری نخبگان صنعت بیوتکنولوژی به این هدف بزرگ دست یابد.

وی گفت: واکسن آنفلوآنزای تولید شده در دنیا به دو شیوه تولید می شود؛ یا برپایه تخم مرغ تولید شده که ارزان است ولی عوارض احتمالی و محدودیت های مصرف در افراد حساس را دارد یا اینکه با فناوری نوترکیب ساخته شده و استفاده از آن برای گروه های هدف به ویژه بیماران خاص توصیه شده است.

واکسن چهار ظرفیتی، تولید داخل کلیه کارآزمایی های بالینی را سال ها پیش با موفقیت گذرانده، تأییدیه وزارت بهداشت، پزشکان و متخصصان مختلف را نیز دارد؛ خوشبختانه امسال سومین سال تولید و مصرف آن در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا وزارت بهداشت از این واکسن ایرانی حمایت نمی کند؟

چرا وزارت بهداشت از این واکسن ایرانی حمایت نمی کند؟