مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 10:202023-08-25اقتصادي

شتاب گرفتن قطار گردشگری همدان با ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی


هگمتانه با سابقه تاریخی درخشان یکی از آثار برجسته محسوب می شود که برازنده جهانی شدن است، جهانی شدنی که با خود شتاب قطار گردشگری را به همراه دارد.

- خبرنگار مهر گفت: ثبت میراث فرهنگی و مزایای گردشگری ثبت یک اثر در فهرست میراث جهانی سبب می شود علاوه بر محافظت و نگهداری و معرفی ارزش های آن به جهانیان به عنوان هدف اصلی، نوعی تبلیغات برای مقصد محسوب شود که به واسطه آن فعالیت های گردشگری در محوطه نیز افزایش می یابد.

به گفته محسن معصوم علیزاده زمانی که فعالیت های گردشگری به خوبی برنامه ریزی و سازمان دهی شوند، می توانند منابع مالی مهمی را برای محوطه و نیز برای اقتصاد محلی به ارمغان آورند.

وی خاطرنشان کرد: با سرازیر شدن گردشگران برای بازدید از یک اثر که ثبت میراث جهانی شده، ممکن است زیرساخت های مقصد نیز در ابعاد اقامتی، پذیرایی، ارتباطی و جاده ای و حمل و نقل زمینی یا هوایی بهبود یابد و کسب و کارهای کوچک و بزرگ محلی مرتبط با خدمات گردشگری به این واسطه شکل گیرد و افزایش اشتغال را به همراه داشته باشد.

معصوم علیزاده اضافه کرد: از این طریق می توان امیدوار بود با توزیع درآمد، بهبود کیفیت زندگی مقصد در جنبه های اقتصادی و بهداشتی ممکن شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شتاب گرفتن قطار گردشگری همدان با ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی

شتاب گرفتن قطار گردشگری همدان با ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی