مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-13اقتصادي

مهندسان نفت ایرانی هژمونی آمریکا در کاراییب را به چالش کشیدند


طبق گزارش اویل پرایس، همکاری متعدد نفتی ایران با دولت ونزوئلا موجب شد که صنعت نفت این کشور از رکود خارج شده و تحریم های آمریکا شکست بخورد و نفوذ ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفته جاری اویل پرایس در گزارشی با عنوان U.

S.

Sanctions Against Venezuela Have Failed با اشاره به شکست تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا نوشت، استراتژی واشنگتن برای مهار ونزوئلا شکست خورده و نیکلاس مادورو عملاً مخالفان سیاسی ونزوئلا را کنار گذاشته و موقعیت خود را به عنوان رهبر عضو اوپک حفظ کرده است.

طبق این گزارش (تصویر 1)، در یک تحول شگفت انگیز، اقتصاد ونزوئلا در طول 2022 به میزان 8 درصد رشد کرد و صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی ونزوئلا 5 درصد برای 2023 رشد کند، این درحالی است که اقتصاد ونزوئلا یک سالی است که از ابرتورم خارج شده است.

تصویر 1 دلیل اصلی بهبود چشم انداز اقتصادی ونزوئلا موفقیت کاراکاس در یافتن منابع جایگزین سرمایه و بازسازی صنعت نفت حیاتی این کشور است که تا سال 2020 در نقطه سقوط کامل قرار داشت ولی اکنون با همکاری این کشور با ایران، تولید و صادرات نفت ونزوئلا رشد پیدا کرده و صنعت نفت این کشور در حال بازسازی است.

تیرماه سال گذشته بود که خبرگزاری فارس و دنیای اقتصاد در دو گزارش با تیتر تقریبا مشابه و تحلیل کاملا متفاوت به چرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهندسان نفت ایرانی هژمونی آمریکا در کاراییب را به چالش کشیدند

مهندسان نفت ایرانی هژمونی آمریکا در کاراییب را به چالش کشیدند