مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-01اقتصادي

میدان گازی مختار و سرنوشتی مثل سیمان مارگون و سد تنگ سرخ


به یاد داریم که با راه اندازی کارخانه سیمان هلال خاورمیانه در شهرستان مارگون چه حواشی بزرگی گریبانگیر استان کهگیلویه و بویراحمد شد و اکنون بیم آن می رود که میدان گازی مختار نیز سرنوشتی مانند کارخانه سیمان مارگون پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج؛ شاید برای کمتر کسی قابل باور بود که به جز گچساران و مناطق جنوبی استان کهگیلویه و بویراحمد در مناطق سردسیری این استان یعنی شهر یاسوج و اطراف آن نیز چاه نفت و گاز وجود داشته باشد.

اما با همه این تفاسیر باید بر خود بالید که استان کهگیلویه و بویراحمد چه گرمسیر و چه سردسیر آن سرزمین طلای سیاه و معدن و مخزن عظیم گازی است که نه تنها برای این استان بلکه برای کل کشور سرمایه ای بزرگ به شمار می رود.

میدان گازی مختار که در اطراف شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده هم تهدید و هم فرصتی برای کل منطقه است از یک سو شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران محل و مقصد بزرگی برای حضور گردشگران و حتی توریست های خارجی است که تاکنون از این فرصت بزرگ به اندازه 5 درصد آن نیز استفاده نشده است و زیرساخت های گردشگری در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت طبیعت ایران همچنان ضعیف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدان گازی مختار و سرنوشتی مثل سیمان مارگون و سد تنگ سرخ

میدان گازی مختار و سرنوشتی مثل سیمان مارگون و سد تنگ سرخ