مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 19:552023-09-10دانش

643 نوع ژنوتیپ غلات گندم و جو وارد سیستم نژادی تحقیقات کشور شده است


رییس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح بذر با اشاره به تبادل ژرم پلاسم و دریافت مواد ژنتیکی از مراکز بین المللی،گفت: 643 نوع ژنوتیپ ارقام مختلف غلات گندم و جو طی یک سال گذشته وارد سیستم به نژادی تحقیقات کشور شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، توحید نجفی میرک، رییس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تبادل ژرم پلاسم و دریافت مواد ژنتیکی از مراکز بین المللی،گفت: 643 نوع ژنوتیپ ارقام مختلف غلات گندم و جو طی یک سال گذشته وارد سیستم به نژادی تحقیقات کشور شده است.

وی با بیان اینکه روند ارتباطات علمی و تحقیقاتی با مراکز بین المللی تحقیقات غلات و موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های داخل و موسسات ملی تداوم دارد، افزود: از 643 رقم ژنوتیپ غلات، 465 رقم مربوط به گندم بهاره و زمستانه، 90 رقم گندم دوروم و 88 رقم ژنوتیپ جو بوده است.

وی با بیان اینکه سال زراعی جاری برهه زمانی خوبی برای تولید گندم و جو همراه با موفقیت برای کشاورزان و محققان کشور بوده است ،گفت: پاییز سال گذشته اجرای برنامه کشت و کار با نگرانی شروع شد بطوریکه مجموع بارش 35 میلی متر بود که نسبت به میانگین بلند مدت با کاهش بارندگی به جز در استان بوشهر مواجه بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

643 نوع ژنوتیپ غلات گندم و جو وارد سیستم نژادی تحقیقات کشور شده است

643 نوع ژنوتیپ غلات گندم و جو وارد سیستم نژادی تحقیقات کشور شده است