مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 14:552023-09-03اقتصادي

زمین های منابع طبیعی قابل واگذاری نیست


رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: در قالب مشارکت با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، زمین برای زراعت چوب و نهال کاری به متقاضیان واگذار نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، عباسعلی نوبخت رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در ابتدای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، برخی از افراد و شرکت ها با دیدگاه کمک به این طرح، درخواست تخصیص زمین های منابع طبیعی را برای زراعت چوب داشتند و این در حالی است که ما هیچ زمینی را در این راستا به بخش خصوصی و یا شرکت های صنعتی واگذار نمی کنیم.

وی اظهار داشت: بخش خصوصی در دو حالت و در قالب ماده (3) قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور می تواند با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همکاری کند.

نوبخت ادامه داد: در حالت نخست و در قالب این قانون، ما طرح را برای نهال کاری تهیه می کنیم و نهال ها در زمین هایی که در مالکیت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور هستند توسط بخش خصوصی و یا شرکت های صنعتی در راستای انجام مسؤولیت های اجتماعی شان کشت می شود و تا 10 سال از آن نگهداری می کنند و امتیازی که می گیرند این است که در آن اراضی، تابلویی با نام شرکت حامی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با درج تعداد درخت های کاشته شده نصب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمین های منابع طبیعی قابل واگذاری نیست

زمین های منابع طبیعی قابل واگذاری نیست