مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 16:452023-08-29فرهنگي

نتایج جالب نظرسنجی ایسپا درباره محرم پس از کمپین های ضدانقلاب


مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برخی رفتارها و نگرش دینی مردم ایران در محرم 1402 را مورد مطالعه و نظرسنجی قرار داده که با توجه به کمپین های متعددِ ترغیب به تحریم و بی توجهی به محرم از سوی رسانه های فارسی زبان خارجی، - مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) برخی رفتارها و نگرش دینی مردم ایران در محرم 1402 را مورد مطالعه و نظرسنجی قرار داده که با توجه به کمپین های متعددِ ترغیب به تحریم و بی توجهی به محرم از سوی رسانه های فارسی زبان خارجی، نتایج قابل توجه و عجیبی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیین های شادی و عزاداری ریشه در فرهنگ کهن ایران دارند و آیین عزاداری محرم را می توان یکی از قدیمی ترین آیین های جمعی ایرانیان دانست.

به همین دلیل روحیات فرهنگی، هنری و ملی ما در طی قرن ها با واقعه تاریخی و مذهبی عاشورا گره خورده و به بخش جدایی ناپذیری از باورها و سنت های مان تبدیل شده است که نمودهای متفاوتی نیز دارد.

گستردگی تعزیه و شبیه خوانی، مجالس روضه، سفره های نذری، تولید فیلم و موسیقی و سریال آیینی، دسته ها و هیئت های سینه زنی و زنجیرزنی و عزاداری و مجالس مختلف به اشکال گوناگون، همگی تجلی گفتمان عاشورایی را در زندگی مردم نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج جالب نظرسنجی ایسپا درباره محرم پس از کمپین های ضدانقلاب

نتایج جالب نظرسنجی ایسپا درباره محرم پس از کمپین های ضدانقلاب