مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 08:552023-08-29اجتماعي

خداحافظی با کلاس های 40 نفره تا پایان برنامه هفتم


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تراکم جمعیت در کلاس های درس را موجب عدم کیفیت آموزش دانست و تاکید کرد تا پایان برنامه هفتم این آمار به صفر می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید طریفی حسینی با اشاره به کلیت اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته گفت: دولت سند تحول را در ابتدای شروع کار ارائه داد و هر یک از وزارتخانه ها و دستگاه های ذی ربط تکالیفی داشتند که در کنار تحول بالادستی تحول قرار گرفت و دولت اولویت های خود را از آن احصاء و به وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

دو محور اصلی، توسعه عدالت تربیتی و نصیب بردنِ برابر آموزشی و دیگری کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی بود و در این راستا 211 هزار کلاس درس را ایجاد کردیم که 3950 مدرسه را پوشش می داد.

وی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی در پساکرونا گفت: یک درصد افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل را -40 هزار نفر- داشتیم و 27 هزار بی سواد مطلق و 19 هزار نوسواد را جذب کردیم.

حسینی یکی از چالش های کیفی آموزشی را تراکم بالای کلاس ها خواند و افزود: امسال کلاس های تراکم بالا را کم کردیم و 11 درصد آن را کاهش دادیم و در پایان برنامه هفتم کلاس بالای 40 نفر در کشور نخواهیم داشت.

وی با اشاره به توجه خاص به مدارس عشایری و 3 درصد افزایش پوشش تحصیلی در حوزه استثنایی گفت: به دلیل کرونا حضور این بچه ها کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداحافظی با کلاس های 40 نفره تا پایان برنامه هفتم

خداحافظی با کلاس های 40 نفره تا پایان برنامه هفتم