مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 10:512023-08-27سياسي

ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز در یزد چارچوب جدید سازمانی می خواهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، رضا مختاری در جلسه هیأت بازرسی ساخت و سازهای غیرمجاز که با حضور مسئولان و مدیران حوزه شهری در یزد برگزار شد، اظهار کرد:  هیات بازرسی ساخت و سازهای غیرمجاز با هدف بررسی این معضل در استان و همکاری با مجموعه شهرداری جهت رفع مشکل تشکیل شده است.

  وی موضوع ساخت وسازهای غیرمجاز را یک مسئله مزمن، پیچیده و چندوجهی دانست و افزود: متاسفانه این معضل خسارت های زیادی به جامعه وارد کرده که آثار آن را در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دیده و اگر برای ساماندهی آن کار نشود خواهیم دید.

بازرس کل استان یزد خلع های قانونی و برخی مشکلات ساختاری را از جمله عوامل بروز چالش های ساخت و ساز غیرقانونی در استان یزد دانست و گفت: حتماً برای رفع این مشکل نیاز به باز تعریف چارچوب های کاری و سازمانی داریم و باید بررسی شود آراء و احکام مراجع شبه قضایی تا چه اندازه کارآمد و اثربخش بوده یا در حوزه های مربوط به مدیریت شهری آیا طرح های تعریف شده، روزآمد و پاسخگوی نیازهای جامعه است؟ وی با بیان این که رسیدگی به مجموعه این قبیل عوامل می تواند راهگشای رفع این مسئله باشد، گفت: در حال حاضر بنا بر آمارهای موجود تنها 30 تا 35 درصد ساخت و سازها دارای پروانه ساختمانی و مابقی غیرمجاز هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز در یزد چارچوب جدید سازمانی می خواهد

ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز در یزد چارچوب جدید سازمانی می خواهد