مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 11:452023-08-23فرهنگي

خسرو سینایی در سینما شریف زیست/ مردی که بنیان گذار مستندپرتره بود


مراسم نکوداشت زنده یاد خسرو سینایی شب گذشته 31 مرداد در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، مراسم نکوداشت زنده یاد خسرو سینایی توسط موزه سینما و با همکاری انجمن دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس شب گذشته 31 مرداد در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی لقمانی که اجرای مراسم را بر عهده داشت، گفت: من معتقدم فیلمسازان به 2 صورت می توانند کار کنند ابتدا اینکه تولید کنند و تمام شود و دوم اینکه فیلم را خلق کنند تا ماندگار شود.

ممکن است با برخی از فیلم های محمدرضا اصلانی، منوچهر طیاب و … هم سلیقه نباشیم اما به هیچ وجه فیلم هایی نیستند که قابل اعتنا نباشد زیرا این فیلم ها همیشه با خود چالش به همراه دارند.

مرثیه گمشده خسرو سینایی یک اثر فرهنگی واقعی است وی ادامه داد: به گفته محمد ابراهیم باستانی پاریزی در کتاب شاهنامه آخرش خوش است ، تنها فیلم معتبری که استادانه در فضای مستند با موضوع جنگ جهانی دوم ساخته شده فیلم مرثیه گم شده خسرو سینایی است در واقع مرثیه گم شده یک اثر فرهنگی واقعی است.

لقمانی بیان کرد: یکی از موارد دردناکی که به خسرو سینایی در ساخت قطار زمستانی گفته شد، این بود که لطفا مخاطب عام را نیز در نظر بگیرید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسرو سینایی در سینما شریف زیست/ مردی که بنیان گذار مستندپرتره بود

خسرو سینایی در سینما شریف زیست/ مردی که بنیان گذار مستندپرتره بود