مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 11:372023-08-30اقتصادي

چالش «واگذاری» استخوانی گلوگیر برای سنگرود


روشن شدن چراغ امید در معدن سنگرود مدت ها است که با چالشی به نام واگذاری مواجه شده و گویا قصد ندارد به این زودی ها از این پیچ وخم ها عبور کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده ـ معدن زغال سنگ سنگرود رودبار 26 هکتار وسعت دارد و در سال 1350 به بهره برداری رسیده و تا سال 1369 نیز فعال بود.

قطع همکاری با سه هزار کارگر سنگرود حدود یک هزار و 500 تا سه هزار کارگر در معدن سنگرود فعالیت داشتند که براثر انحلال شرکت از آن اخراج یا به نحوی بازنشسته شدند درحالی که این معدن در همان سال ها، ظرفیت اشتغال زایی زیادی داشت و بسیاری برای ورود به شرکت در صف انتظار بودند.

سال 1394 بود که سازمان خصوصی سازی بحث انحلال معدن سنگرود را مطرح کرد و این معدن منحل شد و برای تسویه در اختیار اداره کل صمت استان قرار گرفت.

پای عدلیه به سنگرود باز شد قیمت کارشناسی اموال و محدوده های معدن در آن زمان، رقم بسیار پایینی بود که پای خلیلی، رییس کل وقت دادگستری استان را به معدن باز کرد.

خلیلی دستور داده بود تا موقتاً همه اقداماتی که در این خصوص به عمل آمده بود، متوقف شود تا دوباره کارشناسی و ارزش اموال و منابعی که در این معدن قرار داشت، مشخص شود.

رییس کل دادگستری وقت همچنین دستور داده بود تا کسی حق برداشت یا انتقال اموال معدن را نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش «واگذاری» استخوانی گلوگیر برای سنگرود

چالش «واگذاری» استخوانی گلوگیر برای سنگرود