مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 06:002023-09-11اجتماعي

بوی ماه مهر و سلام به هم شاگردی های افغانستانی


سیناز، زینب و حمیرا هم شاگردی های افغان ما توی کلاس بودند، با سیناز بیشتر از همه دوست بودم، او بعضی وقت ها برایم از آداب و رسوم شان تعریف می کرد و از دلتنگی های بزرگترهایش برای شهر و دیارشان.

- خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: سال هاست ما بچه های ایرانی با بچه های افغانستانی سر یک کلاس درس می نشینیم و با هم بزرگ می شویم.

برای معلم ها هم فرقی ندارد که ما اهل کجاییم.

دوران راهنمایی که بودم، سه همکلاسی افغان داشتم، سیناز، زینب و حمیرا، دخترهای با اخلاق و درس خوانی بودند، آنقدر از نظر اخلاقی و رفتاری و حتی شکل و قیافه شبیه بقیه هم کلاسی ها بودند که اگر خودشان نمی گفتند، شاید هیچ گاه متوجه نمی شدیم، ایرانی نیستند.

ایران  96،1 درصد هزینه آموزش دانش آموزان افغانستانی را می دهد دانش آموزان افغانستانی و یا هر دانش آموز خارجی دیگری که به ایران بیایند، می توانند از آموزش بهره مند شود، آمارهای رسمی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نشان می دهد بیش از 670 هزار دانش آموز اتباع افغانستانی در ایران تحصیل می کنند که هزینه آموزش این دانش آموزان برای سال تحصیلی 1402-1401 بیش از 352 میلیون دلار بوده است.

این در شرایطی ست که سازمان های بین المللی کمتر از 3،9 درصد هزینه تحصیل دانش آموزان اتباع افغانستانی در دوسال گذشته در ایران را پرداخته اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوی ماه مهر و سلام به هم شاگردی های افغانستانی

بوی ماه مهر و سلام به هم شاگردی های افغانستانی