مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 01:202023-09-17اقتصادي

فهرست میراث جهانی یونسکو تغییر کرد


کمیته میراث جهانی «یونسکو» با پایان دادن به روند بررسی پرونده های میراث در معرض خطر، مرحله تایید مکان های جدید برای راه یابی به فهرست میراث جهانی را آغاز کرد.

- کمیته میراث جهانی یونسکو با پایان دادن به روند بررسی پرونده های میراث در معرض خطر، مرحله تایید مکان های جدید برای راه یابی به فهرست میراث جهانی را آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سی ان ان، کمیته یونسکو در روزهای اخیر دو مکان میراث جهانی در اوکراین را به فهرست مکان های در معرض خطر و نیازمند به حفاظت این نهاد اضافه کرد.

به این ترتیب کلیسای جامع سنت سوفیا که در قرن یازدهم میلادی با موزاییک ها و فرسکوهای خیره کننده ساخته شده و مجموعه ساختمان های صومعه پچرسک لاورا که هر دو در کی یف واقع شده اند به همراه مجموعه تاریخی در شهر غربی لِویو از اوکراین به فهرست میراث جهانی در معرض خطر یونسکو اضافه شدند.

مرکز تاریخی شهر لویو که در نزدیکی مرز لهستان واقع شده است، از یک قلعه قرن پنجمی و چندین ساختمان مذهبی دیگر تشکیل می شود.

مکان هایی در فهرست میراث جهانی در معرض خطر قرار می گیرند که توسط عواملی همچون جنگ های نظامی، فجایع طبیعی و آلودگی تهدید شده باشند.

کمیته یونسکو از روز شنبه 16 سپتامبر روند بررسی پرونده های معرفی شده برای راه یابی به فهرست میراث جهانی یونسکو را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهرست میراث جهانی یونسکو تغییر کرد

فهرست میراث جهانی یونسکو تغییر کرد